Už je taky čas vylézt z nory :-)

04.05.2017 09:00

Závodit mě nikdy tak moc nebavilo. Raději si v pohodě zatrénuju a dám si i třeba dost do těla, než jet na závod a strávit s tím celý den. Jak se říká i cesta může být cíl a čím jsem starší, tím se toho víc držím. Ale samozřejmě, trénujeme, abychom tu dřinu potom prodali na závodech a když se ten závod podaří, je to dobrý pocit. Za rok mi bude 40 let..ufff a v letošním roce 2017 jsem tedy poslední sezónu v hlavní mužské kategorii do 40 let. To ale neznaméná, že když je někdo nejstarší v kategorii, bude v ní dobíhat na posledních místech (platí i obráceně v juniorských kategoriích:-). To by mě už závodit opravdu nebavilo a proto se ještě trochu snažím udržovat v kondici. Původně jsem chtěl už po loňské sezóně s aktivním závoděním skončit, ale jelikož se mi stále dařilo docela dobře závodit a být zdravotně v pořádku, rozhodl jsem se ještě chvíli pokračovat a makat vole :-)

Krátce k letošní přípravě. Aktuálně se pohybuju někde mezi 100-120km týdně a v tom jsem schopný udělat maximálně 2 výjmečně 3 kvalitnější tréninky. Víc toho již bohužel nezvládnu odregenerovat a to mě štve! Zjistil jsem, že už mi po těžším tréninku nestačí den či dva na obnovu sil, ale potřebuji už tři dny na to, abych se dostal z únavy a superkompenzace fungovala jak má. Na druhou stranu se mi vyhýbají různé zranění, které provázeli mojí dřívější, především maratonskou přípravu. To považuji za důsledek naprosté absence rychlostních tréninků na tvrdém povrchu a dráze, plus snížení celkové kilometráže. Jinak on ten tréninkový proces je docela jednoduchý. Najít si tu správnou struktůru tréninků, správné načasování zatížení a pak už jenom odtrénovat optimální maximum a dlouhodobě se toho držet. Samozřejmě, věci jako třeba "zdravá" strava, doplňky výživy, sportestry, kompresky, goproočka, power breathe a podobné blbinky k tomu patří. Vše má něco do sebe, může vám to zlepšit pocit z běhání, zpestřit trénink a udělat ho zábavnější a možná i o nějakou tu sekundu zlepšit výkon či urychlit regeneraci.... Faktem ale je, že když se chce někdo opravdu zlepšit, měl by v první řadě hlavně makat, makat a makat vole :-) 

K závodům: Tak nějak netuším, jak mi to vlastně bude běhat. Pro letošní rok jsem si vybral pár závodů, které se mi líbí a motivuje mě se jich nejen zúčastnit, ale i uspět. Samozřejmě cítím, že má výkonnost i trénovanost už jde nějaký ten pátek dolů, ale když mám dobrej den, můžu ještě potrápit hodně špičkových závoďáků. Asi poprvé se letos postavím na start a zjistím jestli to jěště půjde začátkem května v běhu na Zvíčinu (kdysi jsem tam už běžel, mohlo mi být tak 18 let? :-) a pak si ještě asi zaběhnu běh Choceňskými sady - má domácí trať :-). Zvažuji i účast na MČR a zároveň kvalifikaci na ME v běhu do vrchu 20.5. na Šeráku. MČR v běhu do vrchu jsem běžel pouze jednou a to před 14 lety!:-) Rozhodně by pro mě už nebylo jednduché se letos do čtveřice postupujících probít, ale co už, možná to ještě zkusím a potrápím mládež :-) Pak příjde lehký přípravný závod opět na skoro domácí trati 10.6. na Dolní Moravě a vrcholem jara bude pro mne závod světové série ve skyrunningu Livigno skymarathon, který spolupořádá můj kamarád a několikanásobný mistr světa v běhu do vrchu Marco DeGasperi.  Pak se uvidí co dál, ale určitě poběžím 22.7. další závod světové série ve skyrunningu Dolomites skyrace! To bude pecka:-)

Takže přátelé, kamarádi a věrní fanoušci držte mi palec. I já vám všem fandím a makejte ! :-) 

—————

Zpět