Tak po dlouhé době...:-)

07.04.2016 16:52

Dlouhá odmlka na behdovrchu.cz je ta tam a hlásím se s novým článkem z úvodu sezóny!

Jak jsem na podzim avizoval, rád bych běžel v Praze svůj poslední rovinový maraton na nějaký solidní výkon. Tím by pro mne byl čas 2:20 a níže, ale kdyby to bylo alespoň pod 2:22 byl bych docela spokojený. Přeci jenom pro mě, jako vrchaře a navíc v sezoně, kdy mi bude 38 let, už není úplně jednoduché fyzicky i psychicky vydržet těžký maratonský trénink. Je znát, že to co jsem odregeneroval před 10-15 lety, nemám šanci odregenerovt teď. Tudíž jsme s Pavlem Novákem, který mi v letošní zimě opět pomáhá s přípravou na maraton, zvolili model udržet, nebo ještě trochu zvýšit kvalitu naběhaných km. S tím, je ale spojený celkově menší objem naběhaných kilometrů...Myslím, že jsme zvolili správný a jediný možný přístup, při kterém vydržím odběhat solidní tréninky a který by mi mohl dát šanci běžet ještě relativně slušný maraton...Kilometráž se v průběhu přípravy pohybuje v průměru 110-150km ale bylo pár týdnu, kdy jsem byl třeba jen na 50-70 km... Nějaké ty bolístky a nemoci... Na 100% maratonský trénink jsou ty kilometry málo, ale při udržení nějaké kvality už víc opravdu nedávám. Podařilo se mi zatím vyhnout dlouhodobějším zraněním, ale na druhou stranu, celou přípravu běhám přes menší či větší bolest achylovky, paty, lytek, stehen...to vše už beru tak, jako že to k tomu patří:-) Bohužel nyní, když píšu tento článek, vynechávám další trénink kvůli bolesti hamstringu a třísla. Doufám že výpadek nebude delší než pár dní, protože nyní 4 týdny před maratonem už by to bylo fatální-potřebuji určitě ještě několik kvalitních tréninků udělat. V přípravě jsem se urval na jediné týdenní soustředění s vrchařskou reprezantací na Zadov. Trénink s Ondrou Fejfarem, Péťou Pechkem, Filipem Záveským, Tomášem Lichým byl pro mě super zpestření a opravdu je o něčem jiném trénovat ve skupině!!!

No a po návratu v minulém týdnu jsem se šel proběhnout na svůj první jarní závod-Svitavskou desítku. 

Čas 31:45 není nic extra, ale na druhou stranu to celkem odpovídá. Navíc foukal docela vítr a v podstatě jsem běžel od 1 km sám...Každopádně jako základní rychlost na kopce to není nejhorší.

Ok, tak uvidíme jak rychle se dostanu z aktuálních potíží, abych to mohl ještě zmáčknout..

Tak ať vám to všem běhá a zase se ozvu.(Doufám že s dobrým naladěním před maratonem v Praze:-)

—————

Zpět