Ze zimní přípravy

11.02.2013 10:19

Začátkem listopadu jsem zahájil přípravu na sezonu 2013.Aktuálně jsem v polovině 4 cyklu.Na začátku tréninkového období jsem musel překonávat uponové bolesti paty,na které se bohužel vytvořila ostruha.Trénovat se dalo,ale bylo to někdy více a někdy méně přes bolest.Proto jsem se začátkem ledna rozhodl pro léčbu rázovou vlnou.Musím zaklepat,ale po 6 týdnech konečně cítím mírné a postupné zlepšování.Krom ostruhy na patě jsem tréninkově zatím v pohodě-pouze v lednu jsem místo objemového tréninku ulehl na týden s chřipkou a dalších 10dní jsem se z toho ještě dostával...

Výhled do sezony-Musím říct,že se těším a chci opět na plno vrátit do přírody,do kopců..Jednak jsou pro mě kopce mnohem zajímavější a trénink na ně pestřejší.Kopce jsou také mnohom šetrnější k pohybovému aparátu(když pominu seběhy) a navíc jako bývalý lyžař jsou terén a kopce pro mě přirozenější.

Dalším důvodem jsou také zdravotní problémy,které způsoboval maratonský trénink na rovině,asfaltu.To mě neustále brzdilo v přípravě a jsem si jistý,že s přibývajícím věkem by to bylo ještě horší.Říkám si,zkusil jsem kvalifikaci na OH maraton,nevyšlo to a teď už nemám důvod ani chuť pokračovat v nejistém,náročném a monotóním maratonském tréninku.

Samozřejmě i na kopce je potřeba mít nějakou solidní rychlost,protože jsou vrchy,které jsou svým profilem strmé,ale jsou i kopce s hodně běhavými úseky (jako třeba Grossglockner,Sierre-Zinal...)

Proto rovinu nemohu úplně vypustit z tréninku a chtěl bych si na začátku letošní sezóny opět zaběhnou půlmaraton a maraton v Praze.(nebude to už s ambicemi jako v loňském roce)

Další novinkou je,že trénuji podle přístroje,který měří variabilitu srdeční frekvence.Více o tom v dalším článku.

—————

Zpět