Jungfrau maraton - 3:00,48 a 4 místo!

16.09.2013 12:40

Letošní Jungfrau mi opět vyšel nad očekávání.Se 4 místem a kvalitním časem jsem si opět potrvrdil,že mi tento těžký a krásný závod sedí.Závod proběhl za hezkého počasí a učasti 6000 běžců!První tři muži v cíli atakovali dokonce už tak neskutečný traťový rekord J.Wyatta a běželi 2-4 nejlepší čas historie Jungfrau marathonu.Není se co divit,jelikož jsou to světové špičky v maratonu (osobáky 2:07h a Eritrejec P.Mano je k tomu mistrem světa v běhu do vrchu 2012 a jednoznačně nejlepší světový vrchař posledních let) Tím pádem,stačil můj čas ""pouze"" na 4 místo, ikdyž ve většině předchozích ročníků by to bylo minimálně do trojky a někdy i na vítězství...

Před závodem jsem chtěl atakovat čas 3h05min. a pokusit se zabojovat o první desítku.Desátým km jsem probíhal ve skupině na 15-20místě a na půlmaratonu kde se už nastoupe přes 300 výškových metrů jsem byl 17.a více méně úplně v pohodě. Na 25km "začíná" pro mě a vetšinu závodníků závod.Těžké stoupání do Wengenu a dále se až na 41km už jen stoupe s celkovým převýšením cca 1800m.Pro mě je hodně příjemné,že jsem tuto druhou polovinu závodu zvládl ve 2 nejrychlejším čase ze všech (těsně za vítězem a rychleji než Viktor Rothlin i Petro Mano) a především předběhl 13 soupeřů:-)

Uplná bomba byl poslední měřený mezičas,který jsem zaběhl nejrychleji za všech i historii celého závodu za 24:59min!

Co tomu předcházelo - Kvalitních 14 dní tréninku bez zranění a nemoci s naběhanou kilometráží cca 380km,vylaďovací závod Dolomitenmann (kde jsem už v závěru cítil,že je to dobré) a v posledních 5 dnech před Jungfrau superkompenzační dieta,která mě v závěru určitě pomohla... 

Srovnání mých časů z minulosti (běžel jsem tu třikrát) :

2009 - 3 místo , 3:00,38    2011 - 3 místo 3:02,43    2013 - 4 místo 3:00,48

Výsledky : https://services.datasport.com/2013/lauf/jungfrau/

—————

Zpět